Briqoo

Een conversiegerichte webshop

Vaste lage prijs!

Briqoo B.V. heeft zich gespecialiseerd in het aanbieden van een ruime keuze aan tegels, laminaat en sanitair. Het bedrijf heeft in 2015 de deuren van zijn showroom geopend in Rotterdam en daarmee ook zijn vaste lage prijzen op de markt gebracht.

De uitdaging

Een nieuwe tegelboer op de kaart zetten

Het aanbod in tegels, laminaat en sanitair is waarschijnlijk al best groot. Het is dan ook zeker lastig om je te onderscheiden met wat je doet of levert. Na een aantal brainstormsessies kwamen al gauw de merkwaarden van Briqoo naar voren.

Een uitsmijter: De klant staat altijd centraal.

Met dit uitgangspunt zijn we begonnen aan de realisatie van Briqoo's webshop.

Aanpak

Conversiegericht

Alles is erop gericht om potentiële klanten het verkoopproces in te geleiden en een bestelling te laten plaatsen. Hierbij worden klanten ondersteund middels handige tools en soms zelfs begeleidt tot aan de eindstreep (succesvolle bestelling).

Ingrediënten

  • Rekentool voor het uitrekenen van pakken naar m²
  • Uitgebreide verzendingklasses voor prijsconcurrentie
  • Koppeling met Google API (automatisch adres aanvullen) ter ondersteuning
  • Zopim Live Chat voor live chatsessies met de klant

10 m² hoeveel pakken zijn dat?

Middels een handige rekentool kunnen klanten gemakkelijk het benodigde aantal m² dat zij aan tegels of laminaat nodig hebben berekenen. 

Thuisbezorgd in heel Nederland!

Briqoo B.V. heeft een breed assortiment aan producten waarbij de cargo op verschillende manieren verloopt. Middels een slimme algoritme worden de bezorgkosten/verzendkosten berekend.

De type producten, aantallen en het bezorgadres bepalen samen de prijs voor de bezorg – of verzendkosten. 

Resultaat

Een totaalpakket

Een nieuwe webshop voor een nieuw bedrijf. Een webshop waarbij bezoekers niet hoeven te zoeken naar een product, de winkelwagen of de betaalknop. Gebruiksvriendelijk dus en uiteraard conversiegericht, waarbij elke bezoeker wordt begeleid naar een afgeronde bestelling.